SANNAS = Surinaams Antilliaans Nederlands Nederlands Antilliaans Surinaams

U denkt misschien dat SANNAS in vergelijking tot de andere koren  “een vreemde eend in de bijt” is ?

Deze groep brengt ook gospels uit exotische streken.We noemen het een wereldkoor omdat ze gospels en andere liederen ten gehore brengen die afkomstig zijn van alle windstreken van de wereld.

SANNAS bestaat al geruime tijd en treedt op bij festiviteiten,kerkdiensten en op locaties waar enthousiaste en stemmige zang welkom is.

SANNAS is een Cultureel koor dat zowel in haar samenstelling als in het repertoire een weerspiegeling is van de multiculturele samenleving in Nederland.
Het is een gemêleerde groep van mannen en vrouwen met multiculturele achtergronden.

Het gemengd intercultureel zangkoor is opgericht in 1987. Naast het zingen wordt ook aandacht besteed aan stemvorming, articulatie en ademhalingstechniek door een vakkundige dirigente.

Kennis van notenschrift is niet belangrijk, wel inzet en enthousiasme. Het koor is opgericht om de zangkunst te beoefenen en daaruit vreugde en voldoening te putten.

Het internationaal repertoire bestaat uit o.a. Caribische gospels, Jazzsongs uit Noord-Amerika, volksliederen en ook licht spirituele liederen uit Europa,
Latijns-Amerika, Suriname en de Antillen. Uiteraard zingt het koor in drie talen n.l. Surinaams, Nederlands en Papiamento.

Ook is het dit koor niet vreemd om in Engels, Spaans,Afrikaans, Duits en Latijn te zingen.
Bij "SANNAS" speelt de leeftijd geen rol.