PROMISE (belofte,beloofd) is een kleine gospelzanggroep.

De groep is opgericht in 2000. De huidige ongewijzigde samenstelling bestaat sinds  2007. De zangers en zangeressen brengen voornamelijk black gospel en hebben een Christelijk religieuze achtergrond. Het is geen predikend koor. De geloofsinvulling wordt overgelaten aan de toehoorders.

PROMISE heeft zich tot doel gesteld overal gospel ten gehore te brengen waar het geapprecieerd wordt. Dit kan zijn in de kerk , tijdens een huwelijksvoltrekking of op een bedrijfsevenement. Eerst werd er alleen opgetreden tijdens (oecumenische) kerkdiensten. Momenteel is de groep zeer gewild op bruiloften , kerkjeugddiensten en personeelsbijeenkomsten.

PROMISE is niet alleen een goed zingend gospelkoor.

PROMISE is een concept : Goede zang ,Enthousiasme, Flexibel door heel snel kunnen instuderen van nieuwe verzoeknummers en vooral  Klantvriendelijk.

De kern bestaat uit 6 solisten die ook een goede koorpartijstem kunnen houden.Allen zijn goede soloartiesten met een behoorlijke staat van dienst. Daardoor is het mogelijk om vanaf 3 zangers/essen te kunnen optreden. Dit komt vaak voor bij kleine budgetten of  bij huwelijken in kleine intieme kapelletjes.

PROMISE is recessievriendelijk.

De groep treedt op met lichte geluidsversterking van goede kwaliteit.Begeleiding kan door een pianist . Als er geen akoestische piano of vleugel staat kan deze zelf een goed klinkende digitale piano meenemen.

Eventueel kan de groep met begeleidende mp3-muziek optreden .
In een enkel geval is a capella zang ook mogelijk  mits de liedjes het toelaten.

Dit gebeurt meestal in kleine ruimtes met weinig publiek én goede akoestiek.
De zangeressen voldoen helaas niet aan het stereotype beeld , donker  én dik .Ze hebben wel “dijken van stemmen” .

Wilt u een uitgebreidere beschrijving van de individuele leden ?

Vraag het ons gerust.